Blake Shelton Sues Tabloid Over Rehab Story

Blake Shelton has filed a defamation lawsuit against a tabloid for publishing a story that says he's going to rehab. Terry Wyatt/WireImage

'The Voice' star files defamation lawsuit again 'In Touch Weekly' after a cover story says his drinking led to divorce from Miranda Lambert

BY ROLLING STONE October 20, 201

Blake Shelton has been the subject of tabloid headlines for years, thanks to a high-profile marriage to — and recent divorce from — fellow chart-topper Miranda Lambert. When In Touch Weekly ran a cover story in late September claiming the newly-single star's drinking habit was sending him to rehab, however, Shelton struck back, filing a defamation lawsuit yesterday morning in Los Angeles County Superior Court. 

Targeting In Touch's publishing group, Bauer Publishing Co., the lawsuit seeks more than $1 million in damages. "Blake Shelton has had enough," it begins, claiming that In Touch — whose story cites Shelton's alcohol intake as one of the biggest contributing factors toward his divorce — has repeatedly published false information about the singer. The lawsuit also demands an injunction that would prevent In Touch from continuing to print claims made in the article.

The gossip magazine's cover story, "Rehab for Blake: He Finally Hits Rock Bottom," claims that Shelton's friends are "terrified that he could end up dead at this rate." It also asserts Lambert finally hit the road after catching her husband with "a bunch of naked women" in the couple's home. 

"Mr. Shelton is not in rehab and has no plans to go to rehab, which Bauer would have known had it bothered to contact any of Mr. Shelton's representatives prior to publication of its misleading Rehab Story," reads the lawsuit, which includes charges of libel and invasion of privacy. Meanwhile, Shelton — who continues to serve as a coach on the current season of The Voice — is gearing up for this week's release of Reloaded: 20 #1 Hits, his collection of chart-toppers.